lørdag den 25. april 2009

Cody til Hyrdekonkurrence i Hillerød

I dag har Cody og jeg været til vores første hyrdekonkurrence i klasse 1. Jeg var utrolig spændt på, hvordan han ville reagerer på fremmede får og et fremmede areal. Cody`s udløb var ok. Jeg mister 6 point ud af 20. Hans optag får jeg 6 point for ud af 10. Tildrivning giver 14 point ud af 20. Jeg får ikke helt ro på ham i tildrivningen. Selve drivningen får jeg kun 12 for ud af 30 point, fordi jeg vælger at tildrive i stedet for at fradrive. Når man vælger tildrivning, giver det automatisk 15 minus point. Men selve drivningen, gik super godt. Fårene var på intet tidspunkt foran mig. Cody havde en rigtig god afstand til fårene. Fangefold fik vi 10 point. Dette er max. Helhedsindtryk fik vi 9 point ud af 10. Så alt i alt 65 point. Det er jeg rigtig godt tilfreds med. I klasse 3 og 2, hjalp jeg til med at sætte får ud. Det er sjovt og lærerigt, at hjælpe til ved en konkurrence. Cody`s søster Casy var ude og kigge på konkurrencen, sammen med hendes nye ejer. Cody blev vist lidt glad, for at se hende igen.

1 kommentar: