tirsdag den 9. juni 2009

Eftersøgningstjenesten

Zanto og jeg blev i søndags ringet op, af en dame, som havde mistet sin hund. En brun labrador han. Den var løbet hjemmefra 2 døgn forinden. Hun havde kontaktet eftersøgningstjenesten, og de havde henvist til mig. Jeg pakkede Zanto sammen, og kørte mod Undløse. Vi ankom til et temmeligt stort landsted, hvor der nok var 100 tdl. land til. Damen viste mig et kort over hendes jord, og fortalte at hun havde haft 2 Clairvoyanter ude. De havde begge peget på et bestemt område, hvor hunden var. Den ene havde fortalt, at hunden sad fat et sted, og den anden havde fortalt at hunden ikke kunne bruge sin bagkrop. Vi startede med at køre ud til det område. Zanto arbejde super godt. Løb igennem alle forhindringer. Der var bare så mange brændenælder, men det var ingen hindring for Zanto. Der var ingen labrador i det område, og vi kørte videre til et andet. Alt hvad vi gennemsøgte, bestod af skov og eng. Områderne var ikke altid lige farbare. Der var massere af tæt krat, hvor vi mennesker ikke lige kunne komme frem, men Zanto havde ikke noget imod, at skulle igennem det. Det blev til en eftersøgning på 2,5 time. Vi fandt desværre ikke hunden, men jeg fortalte damen, at hun ikke skulle opgive håbet. Den kunne sagten dukke op. Hun skulle være velkommen til, at kontakte mig, hvis hun synes der var andre områder, der skulle søges i. Det er altid svært, at eftersøge en hund. "Genstanden" har jo mulighed for at flytte sig hele tiden. Nå, men det endte alligevel lykkeligt. Dagen efter blev jeg ringet op af damen. Hunden var fundet 3 km væk fra, der hvor hund boede. Den var fundet i en skov, og den havde det godt. Den havde hverken hængt fast eller havde dårligt bagparti.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar