onsdag den 12. maj 2010

Kaninen der løb hjemmefra

Denne her historie er sand, men et par år gammel. Men jeg synes nu I skal høre den. En dag var jeg ude på Holbæk Fælled og træne mine hunde. Jeg fik øje på en sød lille kanin, der sprang rundt i et lille skovareal. Den virkede ikke særlig bange på trods af, at jeg havde mine hunde med. Den næste dag hvor jeg igen var ude og træne, var kaninen der igen. Jeg vil tro, at en familie måske var blevet træt af den, og så sat den ud i det fri. Den virkede til at hygge sig, men ingen tvivl om, at den hurtig kunne ende i gabet på en ræv eller evt. en hund. Jeg satte mig for, at jeg ville prøve at indfange den. Jeg hidkaldte mine drenge, og så drog vi afsted på kaninjagt. Jeg havde taget et stort fiskenet og en kasse med. Der gik ikke mange minutter før, vi fik øje på kaninen. Da den ikke var særlig bange, fik vi hurtigt kaninen i nettet og op i kassen. Da vi kom hjem, lånte vi naboens kaninbur, som vi satte "vores" kanin i. Hundene sad meget og kiggede på vores nye beboer, og kaninen var upåvirket af deres tilstedeværelse. Den næste dag skulle vi på job, og børnene i skole. Hundene kom i hundegården, og kaninen var jo i dens bur. Om eftermiddagen da den ene dreng kom fra skole, så han til sin skræk, at kaninen var væk. Den havde fået lavet et hul i buret. Men han fik endnu en forskrækkelse, da han så, at kaninen var i hundegården sammen med Asser og Zanto. Kaninen havde en besynderlig opførsel. Den hoppede ud og ind gennem hegnet i hundeburet, til stor frustration for begge hunde.
Asser viste helt tydeligt sit tandsæt frem til Zanto, hvis han kom for nær kaninen. Der herskede ingen tvivl om, at han passede på kaninen.
På billedet her, kan man lige skimte Zanto. Han ved godt, at snuden ikke skal for lagt frem :)
Her får Asser og kaninen sig lige et lille hvil. Det ser ud som om, kaninen nyder selskabet med hundene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar