fredag den 4. marts 2011

Tilbage til DcH træning

I dag skulle jeg mødes med Rikke Lund for at træne DcH's spor og eftersøgning. Rikke's hund Asta skulle gå et fremmedspor, så derfor lagde Rikke og jeg spor for hinanden. Zanto havde ikke gået spor i længere tid, og jeg var meget spændt på, hvor præcis han ville være på sporet. Og jeg synes faktisk, at Zanto gik et pænt spor. 
Rikke havde taget sin nye hund Sweep med, som også fik gået et lille spor.
Derefter var vi i skoven, hvor Cody lavede rundering med bringsel. Det synes han var super sjovt.  
Asta fik en lille eftersøgning, som hun løb rigtig fint. Men hun skal også snart være klar til konkurrence.

Her er Sweep på vej gennem sporet. Han er jo en Border Collie,- så selvfølgelig havde han spottet fotografen


                                                        Så blev maden fundet
Sweep sidder klar til at modtage "ordre" fra Rikke

Zanto på sporet.

Efter endt træning måtte jeg konkludere, at jeg faktisk havde savnet denne form for træning. Spor og eftersøgning er og bliver fascinerende discipliner indenfor DcHs konkurrenceprogram.
Men det er også krævende øvelser for hunden, hvor der skal trænes kontinuerligt, hvis man skal være med i toppen. Og da jeg nu bruger meget af min tid på, at træne mine hunde på får, må jeg nok sande, at træningen i dag, ikke skulle målsættes til konkurrence i DcH, men blot super god træning med en god træningskammerat og tidligere konkurrent.    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar