lørdag den 4. juni 2011

Det tager tid

Det tager tid, at få trænet en hyrdehund op. Der er mange momenter der skal fungerer inden hunden er klar til konkurrence. Jeg har valgt, at bruge fløjte til både Cody og Ice, da jeg håber på de en dag, skal deltage i  konkurrencer, hvor de skal ud på de afstande, hvor jeg alligevel ikke kan råbe dem op :)   
Ice er efterhånden god til, at drive med fårene. Jeg skal bare passe på mit kropssprog. Han læser mig som en åben bog.

Jeg er begyndt at træne på mine egne får/lam igen efter en lidt længere pause. Men har da været lidt omkring hos andre, for at hyrde på deres får. Så det har ikke være daglig træning de sidste par måneder, og det kan jo godt mærkes. Hundene har været super tændte, når de skulle på banen, og ind i mellem gik det lige lidt for stærkt :) Men nu er der ved, at komme ro på igen, og træningen går fremad.       

Ingen kommentarer:

Send en kommentar