lørdag den 13. februar 2010

DKK lydighed i Sorø

I dag tog jeg med en venide ned til Sorø, for at se lydighed. Det var hovedsaglig klasse 3 og Elite klassen som jeg var interessert i at se. Det blev kun til Eliteklasse, da jeg skulle være tilbage i Holbæk til kl. 12.00, for at træne et lydighedshold.
Men det er utroligt lærerigt, at sidde og studere de hundeførere, der er på banen. Det var en indendørs konkurrence, og det kræver virkelig koncentration fra hundens side af, når den er på banen. Der er mange forstyrelser i hallen. Folk der kommer og går, hunde der gøer, piver eller bare er urolige.
Det var fuld af beundring over en Samojedespids der deltog i Eliteklassen. Den gjorde det virkeligt godt.
Jeg glæder mig til Cody og jeg er klar til klasse 3. Vi træner en del indendørs, men vi er også ude i sneen og træne lydighed. Billederne er fra en lydighedsprøve fra sommeren 2009 med Cody.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar