lørdag den 13. marts 2010

Cody til Prøve i LP3

Nørderne har afviklet DKK prøver i LP1, LP2, LP3 og Eliteklasse. Vi havde lånt et areal ved Viby hallen og fået Marianne Jensen til at dømme os. Det var bare super godt. Vi startede kl. 9.00 med Eliteklassen. Zanto hjælp til i fællesøvelserne. Fælles sit var ok, men han snusede i sin dæk øvelse. Det var efterhånden blevet eftermiddag, for det var blevet LP3 hundenes tur. Først fælles dæk. Her lå Cody dæk i alle 4 minutter fint. Men på Mariannes kommando til, at vi skal komme frem, går han mig imøde. Derfor 0 i denne øvelse. Fælles sit får han 30 point. Cody skulle op som den sidste hund på dagen. Han var ikke top motiveret, da han havde ligget i bilen siden kl. 9.00 og kun været ude på et par små lufteture. Da det var blevet tøvejr op af dagen, var græsset efterhånden belagt med meget vand/mudder, og jeg fandt faktisk ud af, da jeg varmede Cody op, at han ikke var meget for at lave sit og dæk i det meget våde græs. Så her er der vist noget vi skal have trænet på. Cody havde en fin fri ved fod. Han flagre i en vending, og jeg går lidt ind i ham i en venstre vending, men Marianne synes han havde en fin position. 16 point. I Stillingskift har jeg en ekstrakommando til start. Han bevæger sig en lidt baglæns. 24 point. Apport var super. 30 point. Springapportering var super 20 point. Stå - sit -dæk under gang. Her mister han sit, da jeg vælger at stoppe op under kommandoafgivningen, og i dækøvelsen stå han. Han ville bare ikke ned i det våde græs. 10 point. Indkald med stå. Fint. 30 point. Jeg ville bare gerne ha' lidt mere fart på ham. Fremsending til feltet. 38 point. Ekstra kommando i dæk. Næseprøve får han 27 point. Han rejser sig på dommerens kommando, men bliver ved mig. Helhedsindtryk. 9 point. Dommer skriver: Dejlig arbejdsivrig hund. Sikker førerarbejde. Kun den sidste finpudsning mangler. Alt i alt en dejlig dag, med mange dygtige hunde.
Posted by Picasa

Ingen kommentarer:

Send en kommentar