søndag den 13. juni 2010

Hyrdeweekend hos Finn og Gunilla

En dejlig weekend hos Finn og Gunilla i Jylland. Rene, Christina og jeg tog afsted lørdag morgen. Vi ankom ved 10.30 tiden, og fik anvist hver vores campingvogn. Og så var det bare ud og hyrde. Finn og Gunilla underviste os, og det var super godt. Vi havde ialt 4 hunde med, som kom ind på skift. Vi sluttede først ved 19 tiden. Der kunne vi ikke rumme mere, og jeg tror også hundene var meget trætte.
Super dejlig hanhund, som både Rene, Christina og jeg var interesseret i. Men den var desværre ikke til salg. :/
Codys søster Casy var også med. Hun var bare blevet så dygtig. Så nu må Cody -eller det vil sige, JEG må hellere ta' mig sammen, hvis han skal være lige så god som søster
Rene sidder og får sig en "slapper"
Cody fik virkelig lært, at holde afstand til fårene. Jeg skulle bare bruge min "dybe" stemme. Så gik det fint :)
Der var også en hest på banen, og den gik ofte sammen med fårene. Det skulle Cody lige vænne sig til. Han var lidt skeptisk i starten. Men tilsidst gik det fint med at løbe tæt forbi hesten, når fårene skulle hentes.
Casy i fradrivningen
Søde casy og Christina er klar til, at hente fårene
Søndagen var vi på banerne igen, efter vi havde spist morgenmad. Jeg kunne nu se på Cody , at han var nede i fart når han fradrev. Super godt. Nu skal jeg bare holde fast og vise Cody, at jeg mener det jeg siger til ham. Det har jeg lovet Finn :) Vi fik også lavet en masse deling, og det gik fint. Rart at se det virker. Læs om hyrdeskolen hos Finn og Gunilla her. www.hyrdeskolen.dk

Ingen kommentarer:

Send en kommentar