torsdag den 30. december 2010

Hundehvalpen der forsvandt


I går onsdag blev jeg ringet op af en kvinde, som fortalte at en af hendes hvalpekøbere, havde brug for hjælp, da hendes hvalp på ca. 6 måneder var løbet hjemmefra. Hunden  havde opholdt sig i deres have, da naboens børn havde skudt nytårsfyrværkeri af. Den var blevet så bange, at den sprang ud af den indhegnet have. Dette skete om tirsdagen, så familien havde ledt efter den hele natten og formiddagen. De var selvfølgelig meget ulykkelige over situationen, og regnede med, at hunden nok var frosset ihjel, da det natten mellem tirsdag og onsdag, var ned til minus 14 grader.
Jeg stod desværre og skulle på job, og Zanto havde lige fået opereret en negl, og var ikke 100 % mobil. Men jeg fortalte, at hunden sagtens kunne overleve en nat, selvom det havde været så koldt. Så de skulle endelig ikke give op.
Så skulle de kigge i naboernes og de omkringliggende huses skure, carporte, bag brændestakke og i det hele taget steder, hvor en hund kunne komme ind og gemme sig.  
De skulle kontakte politiet, da hunden ikke havde halsbånd og navneskilt på.
Jeg gav dem også et nummer til en anden hundefører fra DcH, som de kunne kontakte.
Efter et par timer fik jeg en sms. Hunden var fundet i live under en bil på en nærliggende gård. Og mon ikke det var en træt, sulten og bange lille hvalp de fik med sig hjem.  Men hvor var det dejligt, at det endte godt. Men det varer nok noget tid, inden hunden igen går ud i familiens have for at tisse en lille tår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar