lørdag den 25. december 2010

Julehilsen

Lige en julehilsen her fra Tveje Merløse. 2010 har været et travlt år. Jeg har undervist en del i sporarbejde både for begyndere og for de øvede hunde. Så har jeg trænet meget lydighed med Cody indfor DKK, og var så heldige, at blive nr. 2 ved DM. Om jeg kommer i gang med Eliteklassen må det nye år vise. Cody er jo primært købt, fordi jeg vil hyrde med ham,. Og jeg har jo sideløbende med lydighden hyrdet meget med ham, og siden september har han udelukkende kun arbejdet på får.
Så har jeg jo fået en ny hyrdehund. Ice. Han er en meget dejlig og super lækker hund at arbejde med på fårene. Han har et naturligt udløb, og han hører stort set efter, hvad jeg siger til ham.
Zanto holder pause fra DcH konkurrencer. Om han kommer i gang igen ved jeg ikke endnu. Han er med i DcHs Eftersøgningstjeneste, og vi glæder os altid til de opgaver vi bliver sat på. Zanto skal forhåbentligt blive far til flere kuld hvalpe i det nye år. Vi venter kun på at tæverne skal komme i løbetid. Flere er skrevet op til hvalpene, og det glæder mig, at der her i blandt, er flere Elitehundeførere.
 Asser er ved at være en gammel hund. Med ham tager jeg en dag af gangen. Men så længe han trives, skal han have lov at være til. Han vil gerne deltage i fri søg, og det gør ha stadig rigtig godt. Han er stadig lidt politimand overfor Ice, som stadig mangler at lære lidt om, hvordan reglerne er i et hjem. 
I det nye år skal jeg de første måneder ud og undervise en del. Det glæder jeg mig meget til. Så skal jeg og Cody prøve kræfter med en HYRDPR2. Det bliver også spændende. Jeg har lagt fløjtesignaler på alle hans kommandoer. Og det skal vi ud og afprøve. (jeg havde fået filmet Ice og Cody på får, men er desværre kommet til at slette filmen. Så når jeg ar optaget en ny, bliver den lagt her på siden) 
TAK til alle som følger med på min hjemmeside og min blog. I 2011 vil der komme en masse nyhedsstof, artikler, billeder m.m.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar