onsdag den 12. januar 2011

Ice og Zantos bedrifter

Ice har jeg købt, fordi han kun skal bruges til får. Ice har været jævnligt på får, også selvom  der har været en del sne. Men vores marker har ind til nu ,været rimelige at træne på. Men nu hvor der er kommet så meget is, er det ikke forsvarligt for hverken hunde eller får. Ice er fuld af energi, og selvom han bliver trænet lidt i almindelig lydighed på vores gåture, er dette langt fra nok til, at han får brændt sin energi af.
Derfor er han i dag startet på sporarbejde. Han har gået to super motivationsspor. Jeg vil måske se tiden lidt an, om det er noget vi skal arbejde seriøst med.


Zanto bliver trænet meget i frit søg, hvor han skal finde mange forskellige ting. Det der er svært, er når tingene bliver placeret under sneen. Men Zanto får tit løst opgaven. I dag hvor vi også havde trænet lidt, skulle han lige slutte træningen af med en gåtur på vores mark. På et tidspunkt står Zanto og markerer med snuden i sneen. Jeg går hen og kigger, og ser han har  fundet et bundt nøgler. Nøglerne er fastfrosset til isen, og jeg må sparke lidt til dem, for at løsne dem fra isen. Jeg kunne se, at der bl.a. er nøgler til en bil.
Jeg vidste at alle mine naboer var bekendt med, at Zanto kunne finde ting. Så hvis de havde tabt nogle nøgler, ville de have henvendt sig. Så den eneste jeg kunne komme på, der manglede sine nøgler, var naboens søn, som fortiden boede hjemme. Og ganske rigtig. Han så meget overrasket ud, da jeg kom med hans nøgler. Han var ikke engang klar over, hvor han havde tabt dem.

2 kommentarer:

  1. Cool :-) dejligt med to ivrige og DYGTIGE hunde.
    Jeg har ikke fået gået så meget spor som jeg gerne ville, og skyder skylden på manglende arealer tæt på som ikke enten er stærkt befærdede af fugle (råger) eller andre hunde/katte... men i dag skulle det være, Emma fik et slangespor med 3 fine store bløde buer på, og Balder fik et motivationsspor.. så nu håber jeg at jeg er mere klar til på søndag :-)

    SvarSlet
  2. Det må jeg sige. En slags teletati i højeste potens.

    Kærlig hilsen Anne H.

    SvarSlet