tirsdag den 25. september 2012

Hyrdekonkurrence og DcH DM

I weekenden har jeg været til min første hyrdekonkurrence i klasse 3, som blev afholdt ved Stege. Jeg var virkelig meget spændt på, om Cody kunne lave et udløb på et fremmede areal, hvis han ikke kunne se fårene fra startpælen. Det er Cody nemlig ikke så rutinerede i. Og han blev da også i tvivl om, der var nogen får. Så han begyndte at krydse ind over midterlinjen, da han ca. var nået halvvejs ud mod fårene. Øv - men jeg fik da stoppet ham, og fik sendt ham i den rigtige retning. Cody havde meget svært ved at tildrive flokken. Jeg tror han gik for tæt på fårene. Og det ville de altså ikke finde sig i :)
Jeg var meget tilfreds med fradrivningen og delingen. Jeg glemte bare, at i delingen skulle Cody vise, at han kunne drive lidt med de fraskilte får. Vi nåede ikke at få fårene i fangefolden inden for tiden.
Søndag gik væsentligt bedre. Jeg valgte at sende Cody ud til den samme side og håbede på at han kunne huske, at der var får i den anden ende. Jeg kunne se på Cody, at han tvivlede  i starten. Men så tror jeg han fik øje på fårene længere fremme. Han satte i hvert fald farten op.
Hans tildrivning var bedre  og fradrivningen gik rigtig godt. Jeg koncentrerede mig meget om de lige linjer, men synes også det var svært. Specielt når man var nervøs. Delingen gik fint og jeg huskede på ikke at gentage den fejl, som jeg havde lavet dagen før.
Og jeg var så heldig, at få dem i fangefold uden de helt store problemer. Men jeg snakkede også sødt til fårene :) Jeg var super glad for vores debut i klasse 3. Det giver lidt mod på, at forsøge sig igen. Jeg ved  godt, det er rigtig svært i klasse 3. Men vi må ud og få noget mere erfaring.


Sasse og Zantos søn Felix 

Stine og Felix var som tidligere skrevet, til DM i  B klassen i DcH. De fik en flot 4. plads med kun 0,10 point fra 3. pladsen. 
Stine og Lotus fra DcH Holbæk stillede op i A klassen og fik en 7 plads. Stort tillykke med de fine placeringer.
Stine og Lotus i eftersøgning


Ingen kommentarer:

Send en kommentar