fredag den 18. november 2011

Eftersøgning af får. Zanto og Cody i samarbejde 2

I dag var vi så på vores eftersøgningsopgave. Vi skulle til et skovområde ved Kalundborg, og lede efter 2 får der var gået hjemmefra fra ca. 1 måneder siden. Men de var blevet set for en ugen. De var lokaliseret i et område, som var hegnet ind, så jeg håbede på det blev en opgave vi kunne løse. Vi fik anvist området, som lå midt ude i skoven. Jeg startede med Cody, da jeg umiddelbart synes området var overskueligt. Men det skulle snart vise sig, at området indeholdt flere brede og sumpede vandløb og store dele af området var med små moser og vandhuller. Siv og græs er i ca. 1 meters højde, så det er svært at følge med i hvad hunden laver. Jeg gik langs med  hegnet, for så var der jo noget at holde fast i, hvis jeg skulle være så uheldig at falde i åen . På et tidspunkt når vi ned til - hvad jeg tror er enden af indhegningen. Men det viser sig, at hegnet blot deler sig, og området munder ud i den store skov. Cody registrerer på et tidspunkt "noget" i skoven, og løber så ind i skoven. Der er utrolig tæt i det område. Jeg kan ikke lige få øje på noget, og kalder ham så tilbage. Måske var det de 2 får, men det kunne også ha' været et par rådyr. Vi bevæger os lidt længere ind i skoven, men finder ikke dyrene. Jeg vender tilbage til min bil, og skifer så hund. Zanto tager jeg med ind i det sumpede område. Jeg sender ham ud i arealet, og han får undersøgt hele området.  Men ingen får. Jeg går så derhen hvor Cody fik lokaliserede et eller andet. Men ingen får. Jeg aftaler med kunden, at når fårene dukker op igen, skal hun ringe med det samme. Så har vi en bedre chance for at indfange dem. Men Zanto og Cody er faktisk et godt team, at arbejde sammen med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar