søndag den 18. april 2010

Instruktører undervises i spor

Søndag den 18.04.2010 havde DcH Holbæk udlejet deres klubhus til en gruppe instruktører fra Dansk Brugshundeklub. Vi startede dagen med morgenkaffe og teori omkring sporarbejde. Jeg havde udarbejdet et powerpointshow, hvor jeg ud fra dette, lavede et oplæg på en lille times tid. Derefter var det ud på de lånte sporarealer, hvor hundene skulle igennem diverse sportyper og metoder.
Hundene skulle selvfølgelig også prøve skovspor, som de alle bare var super gode til at gå.
Mange racer var repræsenteret. Her ses en Border Collie, der spændt kigger efter sin ejer, der er ved at lægge et spor.
Her er det en kongepuddel, der er i gang med et cirkelspor
Her går jeg med en af kursisterne. De fleste kursister var rutineret hundeførere
Her bliver Kongepudlen sat på sporet
Her er der ingen chance for, at hunden skal bruge øjenene til sporhjælp
Tolleren er en rigtig god sporhund. Den havde lidt for meget fart på til de første spor, og det var faktisk generelt et problem for de fleste hunde. Men det fik vi lavet om på i løbet af dagen
Golden Retriveren er her ved sporstarten.
Så blev det frokosttid. Det var rigtig dejligt vejr, så vi kunne sidde ude på terrassen . Derefter var det ud på arealerne igen, hvor der blev trænet opsøg af spor og en indstruktion i indlæring af knæk.
Vi rundede dagen af med kaffe og lagkage, da en af vovserne havde 1 års dag. Jeg fik fin kritik af min undervisning, og det er jeg selvfølgelig glad for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar