fredag den 6. januar 2012

Hyrdedage med vennerne

Fredag, lørdag og søndag står i hyrdetræningens tegn. Så i dag har jeg været hos Charlotte og træne med Ice og Cody. Cody skulle have de lange udløb og Ice fik trænet fradrivning.
Ice er en dejlig hyrdehund. Han er en nem hund at træne, og hurtig til at lære tingene.
Vi lavede et lille forsøg med Cody, fordi han virkede lidt som om, at han ikke kunne arbejde selvstændigt. At han kun arbejdede på fløjten. Jeg skulle kun give en kommando, når jeg sendte Cody af sted i udløbet. Jeg havde stillet mig diagonalt på marken, og der var et stort træk op til den ene side, hvor de andre får gik. Jeg sendte Cody af sted - mod come bye, hvor trækket var. Han løb fint ud og fik et godt optag. Han balancerede fårene i en meget fin linje ned mod mig, og lagde sig på den rigtige side af fårene, så de ikke træk op mod de andre får. Og jeg gav ikke et eneste fløjt. :)


Og så får jeg besøg af Christina og Codys søster Casy i weekenden. Det glæder jeg mig meget til. Cody og Casy har Charlotte og jeg hentet i Holland for snart 4 år siden. En fantastik tur, hvor vi fik 3 super dejlige hunde med hjem.

Charlottes border collie Soyja er datter efter Bell.Soyja arbejder fint på fårene. Har pæn afstand i sin drivning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar