lørdag den 21. januar 2012

Ny sporhund og "tingfinder"

 På nuværende tidspunkt har jeg tre hunde, hvoraf den ene er uddannet i spor og i at finde ting. Det er Zanto. De 2 andre Border Collies jeg har, bliver mest brugt til at hyrde får med. Cody er godt nok også Lydighed Champion i DKK, men målet med ham er, at jeg skal gå klasse 3  i hyrdekonkurrencer. Ice - min sidste nye hund, kender stort set kun til det med at hyrde. Og det er også det han skal bruges til. Han er en fantastisk energisk hund, der elsker at arbejde. Så jeg ville trætte ham på en anden måde. Jeg begyndte at gemme hans legetøj. Og det synes Ice var rigtig sjovt. Han have arbejdet meget lidt med apport og aflevering til hånden. Men det lå helt naturligt til Ice at finde sit legetøj og så straks aflevere det mig.  Så nu finder han mange forskellige ting. Og han bliver ved, indtil han finder de ting der er lagt ud. Uden at komme ind og søge om hjælp. Jeg har også lagt lidt spor ud til Ice. Dem går han rigtig godt. Stille og roligt arbejder han sig gennem et spor. Også med vinkel på. :)
Så jeg har fundet ud af, at jeg har endnu super god sporhund og "tingfinder" :)
Superhunden ZANTO :)


Den ny "tingfinder" ICE

Hyrdehunden CODY

Ingen kommentarer:

Send en kommentar