mandag den 9. januar 2012

Træning i Eftersøgning

At oplære sin hund i eftersøgning, kan være et stort arbejde. Både i PH, DcH og Nordisk - har eftersøgning i deres program. Det kræver god planlægning, gode arealer og når man skal bruge hjælpere, skal de sættes nøje ind i, hvordan hunden skal takles.  
Jeg har altid gjort meget ud af hundens løbearbejde. Jeg er startet meget tidligt med at motivere hunden til at løbe ud i arealet. Og lydigheden skal selvfølgelig være helt på plads. Det gør det hele meget lettere.

Jeg har altid indlært en lydighedsrundering hos hunden først. Dette kræver ikke hjælpere. Kun naturen.
Jeg starter altid i et åbent terræn og efterfølgende træner jeg i skoven.
Figurantarbejdet er trænet adskilt
Du kan se en lille video af Zanto som laver eftersøgning.
Jeg vil i løbet af foråret afholde træningsdage i Eftersøgning. Der kan max. være 6 hundeførere på holdet. 
Er du interesseret så send en mail til
  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar